Organizátoři Rally Bulgaria zažádali o statut kandidátské soutěže v roce 2007. V převratné době, kdy FIA zavedla rotaci podniků a začala nahrazovat historicky i mediálně přitažlivé závody těmi, které na to sice neměly kvalitativně, zato však dokázaly předložit dostatečný finanční obnos doplněný o notnou dávku zákulisní diplomacie.
Rally Bulgaria patřila již v osmdesátých letech k výstavním síním motoristického sportu v komunistických zemích, dlouhou dobu si držela nejvyšší koeficient v rámci mistrovství Evropy a na jejich rychlostních zkouškách se proháněla celá evropská špička.
Ilja Čubrikov, Stojan Kolev, Radko Petkov, Georgi Petrov, Bončo Dunev či v posledních letech Krum Donchev, Jasen Popov nebo Dimitar Iliev. Tato slavná jména dalo Bulharsko soutěžnímu světu. Ti všichni snili o tom, že se postaví na Rally Bulgaria zařazené do mistrovství světa. Počítali však s tím, že se jedná o nerealizovatelný sen...
Již počátkem devadesátých let se vedení bulharské federace v čele s Georgi Yanakievem snažilo o získání statutu mistrovství světa. Při Rally Albena se střídaly největší pohlaváři FIA v čele s Maxem Mosleym či Shektarem Mehtou, svět však zůstal Bulharsku zapovězen.
V novém tisíciletí se Yanakiev pokusil tuto myšlenku obnovit. V letošním roce slavila Rally Bulgaria čtyřicáté výročí od svého prvního ročníku a nejlepším dárkem k oslavě měl být právě statut mistrovství světa. Na jezdce čeká přes tisíc kilometrů a z toho ostrých bude 353.58 kilometrů.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.