Po více než dvacetileté pauze se vrací další soutěž prestižního šampionátu mistrovství světa FIA rally k dvoudennímu formátu. Na ročník 1987 Švédské rally letos v tomto směru pomyslně naváže další perla světového seriálu, finská Neste Oil Rally, letošní osmý podnik MS.
Letošní Finská rally bude zároveň z pohledu celkové kilometráže rychlostních testů nejkratší za posledních 35 let. Mezi startem první a poslední rychlostní zkoušky neuběhne ani 48 hodin a stejně jako rally v Jordánsku, také ve Finsku se bude končit v sobotu a nikoliv v neděli.
Další změnou při jubilejním 60. ročníku legendární rally má být možnost volby startovní pozice do druhého dne na základě výsledků z úvodní rychlostní zkoušky Laajavuori.
Celková délka trati, pokud jde o rychlostní zkoušky, je plánována na 308 km, což je prakticky těsně nad dolní hranicí stanovenou pro podniky mistrovství světa FIA.
Vzdálenost jednotlivých zkoušek od centra rally a také od sebe samotných však bude znamenat dlouhé přejezdové sekce.
Oproti předchozím ročníkům bude tentokrát vypuštěna tradiční divácká superspeciálka na klusáckém závodišti v Killeri, ale návštěvníci soutěže nepřijdou o tradiční a mezi Finy velmi oblíbenou megaparty v sobotu večer, která se bude konat opět přímo v servisním areálu.
Plány na uskutečnění asfaltové superspeciálky přímo v Jyväskylä byly nakonec zamítnuty.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.