Jordánská rally byla po několikaleté usilovné práci pořadatelů s velkou pompou zařazena v roce 2008 a letos se do seriálu opět vrací. Na šotolinovém povrchu by se měly objevit speciály WRC již na začátku dubna.
Organizátory nicméně trápí problémy s tratěmi, které byly značně poničeny nedávnými vydatnými dešti. Pořadatelé ale slibují, že vše stihnou dát rychle do pořádku.
Premiéru na Jordan rally si jistě bude dobře pamatovat Sébastien Loeb, který se na přejezdu mezi jednotlivými rychlostními zkouškami nešťastně srazil s Conradem Rautenbachem a musel odstoupit. Soutěž nakonec díky systému SuperRally dokončil, ale body nezískal.
Co se týká povrchu tratí, tak ten se od zbývajících šotolinových podniků zcela liší, problémy měli jezdci především s pískem, který byl na trati navátý. Ani počasí se nedá nikdy přesně předpovědět a mění se doslova každou hodinou.
Základna rally bude umístěna na pobřeží Mrtvého moře, s výškou 420 metrů "pod mořskou hladinou". Na rozdíl od podniků v Mexiku a v Argentině, kde řidší vzduch ve vysokých nadmořských výškách znamenal úbytek výkonu motorů, bude v Jordánsku efekt opačný. Více kyslíku podpoří spalování benzínu a výkonu bude naopak více.
Na posádky čeká celkem 21 rychlostních zkoušek v délce 346.16 kilometrů. V roce 2008 zvítězil v Jordánsku Mikko Hirvonen na voze Ford Focus WRC. (Časy startu jednotlivých RZ jsou uvedeny v SELČ)
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.